*
.
*
Moskeet-zeikers….
.
Zijn met geen stokken op het werk te houden….
*
INLEIDING
Een vraag weigeren,
ja, in voor-Islammerij tijden kon dat gerefuseerd worden. Inderdaad. Tussen ‘inheemsen”
kan dat nog altijd, dat weigeren, voor zover de Pakbonden dan niet alles in de
omgeving wekenlang ‘plat leggen’. Maar tegenover ‘Verrijkers’ is dat een ander
paar mouwen. Hen iets weigeren staat op het punt Voltooid Verleden Tijd te
worden. Klaar om uit Het Woordenboek der Nederlandse Taal te worden geschrapt. Aan
Moslimmertjes weigert men namelijk niets, anders zit het er bovenarms op. Ze
pakken U met onze eigen ‘Rechtsregerls’. Iets dat ze in hun Prachtlanden niet
eens mogen, laat staan kunnen, want daar bestaan niet eens zo geen rechtsregels. Daar is het ‘mond houden’
of de kop er af.
In Zwöden, hoe kan
het ook anders, telt van een bepaalde
tijd niet meer de Zwödse Wet, maar de Korenroman. Die schrijft blijkbaar voor, dat er alleen voor
het dagelijks brood kan gewerkt worden, tussen in de 5 oproepen tot het vergaderen in de Moskeet,
om er de laatste nieuwe berichtjes te horen over geslaagde aanslagen.
Hadden vroeger onze
Pastoors ook eens moeten proberen! Gaan ‘bidden’
in plaats van te werken… Zij zijn altijd content geweest zelfs niet met een
beetje bidden onder in het werken. Het volstond om bij het opstaan een simpel
kruisteken te maken…. Als het werken daar maar niet onder lijdt. Anders zou
vanwege de Katholieke Patroons zoals ten tijde van Priester Daens, wat gezwaaid
hebben.
Volgens de Mosslimmetjeswet
is het echter heel normaal, dat de betaalde werkuren doorlopen, als de Heren
zich rustig op ’t gemakske naar het
andere einde van de Stad begeven, om daar aan kontheffen te doen. Men is niet
voor niets een Moslimmertje, nietwaar?!
Mosdommertjes bestaan
ook, maar die hebben geen geld om ‘bootvluchteling’ te kunnen spelen.
*
MIDDENSTUK
Onder voorname dankzegging
overgenomen door Digitalia
bij
en
Mag tijdens werktijd niet de moskee bezoeken –
eist 13 000 euro smartegeld
Geplaatst op 27
augustus 2015, door rommel.
*
Een
moslimman in Malmö eist 13 000 euro schadevergoeding van een Deense
bouwonderneming in Lund, omdat hem een baan werd geweigerd bij het bedrijf,
omreden dat hij, onder andere, had geëist elke vrijdag tijdens werkuren een
moskee te bezoeken.
Het was in
maart van dit jaar dat de 42-jarige moslimman solliciteerde bij het bouwbedrijf
inBlue in Lund. Volgens de aanklacht van zijn vakbond, de lokale extreemlinkse
afdeling van Sac in Malmö, was het bedrijf in eerste instantie bereid om de
moslimman in dienst te nemen.
Maar nadat
de 42-jarige een email naar het bedrijf had opgestuurd waarin hij duidelijk
maakte dat hij een praktiserend moslim is en tijd moest krijgen om vijf keer
per dag richtig Mekka te bidden, en bovendien elke vrijdag onder werktijd een
moskee wil bezoeken, werd hij verzocht op kantoor te komen om zijn situatie
verder te bespreken. Tijdens het sollicitatiegesprek werd duidelijk dat de
moslimman een radicale islamitische geloofsleer belijdt wat niet kan
functioneren op de werkvloer. Hij kreeg later te horen dat die niet aangenomen
was.
– Hij
behoort tot een speciaal islamitische geloofsleer waar onder andere geëist
wordt zoveel mogelijk gelijkenis met Mohammed te vertonen, in klederdracht en
uiterlijk. En het voorrecht om elke vrijdag tijdens werktijd een moskee te
bezoeken. Ons personeel werkt door geheel Zweden, dan wordt het moeilijk om een
moskee te vinden in een kleine stad. Dat geeft problemen met onze
flexibiliteit. We hebben besproken wat dit zou betekenen voor Inblue, verklaart
Inblue’s personeelschef Ole Grönberg tegen het dagblad Sydsvenskan.
– Het werd
ook duidelijk dat die zijn opleiding niet met goed resultaat heeft behaald, en
de persoonschemie was niet tevredenstellend.
De islamiet
wende zich tot zijn linksradicale vakbond Sac syndicalisten, die van mening is
dat de man op grond van zijn religie is gediscrimineerd. In een rechtszaak die
onlangs is aangespannen eist men namens de islamitische man 10 000 euro in
compensatie voor discriminatie en 3 000 euro schadevergoeding. Sac wil ook
terugbetaling voor de rechtsgang kosten.
– Hij is
alleen maar op sollicitatiegesprek geweest en heeft geen dag gewerkt of
arbeidscontract getekend. Wij hebben niets te bespreken met de vakbond, zegt
Ole Grönborg.
Als Fria
Tider de vertegenwoordiger van de vakbond John Nordmark opbelt, die de
42-jarige man representeert, vraagt hij ons een uur later terug te bellen. Maar
als we een uur later weer opbellen wil hij niet op vragen antwoorden.
– Ik wil
alleen maar mededelen dat ik geen vragen van Fria Tider ga beantwoorden, zegt
hij, en voegt eraan toe:
– Ik
verzoek u vriendelijk niet meer te bellen.
Kuifje_in_Zweden
Hier zijn
de vragen waar John Nordmark niet op wil antwoorden:
De
42-jarige die een sollicitatieaanvraag deed is een persoon met een typische
islamitische naam. Dat InBlue interesse toonde voor de man en overweegde om hem
aan te nemen is geen teken dat men NIET moslims discrimineert?
Is het normaal
om van je werkgever te eisen dat je elke vrijdag onder werktijd vrij krijgt om
een moskee te bezoeken?
En dat je
extra pauzes krijgt om vijf keer op een dag naar Mekka te bidden?
Ik ben een
christen, en als ik lid was van Sac, en soortgelijke eisen op tafel ga leggen,
zoals elke vrijdag onder werktijd de hoogmis in een kerk te bezoeken, zou je
dan ook mijn religieus recht verdedigen?
En als ik
me gediscrimineerd voel omdat ik blank en Zweeds ben en een werkgever
uitdrukkelijk vraagt naar iemand met een allochtone achtergrond? Zou je me dan
ook als vakbondslid verdedigen?
Of als ik
gediscrimineerd wordt als man, omdat een werkgever de voorkeur geeft om een
vrouw aan te nemen, is dat niet de meest voorkomende discriminatie in Zweden?
Bron:
*
UITLEIDING
Meisjes en jongens,
wat wacht er een pak werk op de pakbonden van de kleurensyndicaten bij ons. Na
de 24-urenweek voor iedereen (vrij te kiezen tussen de maandagmorgen en de
vrijdagavond, anders is een medisch attest verplicht) iedereen die het
slimmigheidje naar voor brengt 5 x per dag op een welbepaalde plaats moet gaan
‘bidden’, vrijaf met behoud van salaris met daar bovenop een Getrouwheidspremie
en terugbetaling van de gemaakte reiskosten.
Opgepast: deze
regeling geldt alleen voor de werksituaties van ‘Verrijkers’ in het Avondland.
In de Orient of in de ‘Levant’ gelden totaal andere regels. Want daar hebben de
Pakbonden geen schijn van kans om te overleven
wegens latent onthoofdins-gevaar. Een situatie waar die Sinbacanale Afgevaardigden’
nu precies niet staan voor te dringen.
De dagen zijn dus
daar, dat op de Getnsche ‘Vooruit’ nieuwe inscripties zullen mogen gebeiteld
worden. Een mooi opschrift, gevat tussen twee Wassende Rode Manen zou kunnen
zijn:
‘Kontheffers aller landen, kont§ omhoog en kop
tegen de grond’.
Wedden dat U Klokke
Roeland, ‘kleppe brand, ‘k luide storm in Vlaanderenland’ op haar pelouzeke aan
de kant van de weg, met gebarsten stem, hoort sidderen en beven van ingehouden
woede.
‘Nie neute’ zegt
Termontie, ‘k goane kik sebiet bie den John, dat is de puling van Den Baord van
Ostènde, ne keer aan zien flaporen trekkene. En die goat wel losse, miene
joengne. Wulder goan vele cezigies goed kûn gebruike, woar!!!!!
Want als de fabrieke
van de Patrons stille vall’n, tons emme we wulder het oak zitt’n, hé…
Neie, miene mensch,
kaak kaak, nen twiedècker. Zou’t er algeliek nen Derden Weireldoorloge utgebreke
zin?? Tons zinder we wieder doar wel wèl mee….
Moedere: m’n stutten
en m’n frak asjebloeftteruwel, ‘k moet weg naar Ittaaljen….
*
Dit was de allerindividueelste
expressie van de allerindividueeolste emotie van……
(Get) Digitalia
*
EINDE
*
Geen opmerkingen:
Een reactie posten