maandag 20 november 2017

4350


Maandag 20 November 2017

4350 - EERHERSTEL AAN DE REDDERS VAN HET ANTIEKE ROME
        *
INHOUD: ISLAM INVASIE/ BESCHAVING/ DIERENBESCHERMING: ‘tSCHELDT op de barricaden om de eer van de dieren te redden door de pocp-volksmisleiding te ontmaskeren. Een reden te meer om daar bij ‘tSCHELDT vlug ‘n digitaal abonnement op te nemen vòòr het blad door de Euro Bonzen verboden wordt.


O U V E R T U R E  
OPUs  B A R D O L LI N O
(A N DANTE)
*
Zijn dat in onze steden, zowel bij klaarlichte dag als diep in de nacht, eenzame wolven op vier poten die het voor hen veilige bos zijn ontvlucht? Of zijn het eerder gehersenspoelde laffe woestijn-rovers op twee benen die uit het Grote Niets zijn opgedoken?
Wolven zoals die wolvin die Romulus en Remus zoogde in het Antieke Rome, staan op vier poten om rapper te kunnen vluchten als ze mensen ontwaren die op hun territorium komen… Jonge moordenaars op twee benen en met de capuchon diep over de ogen getrokken zijn de voorhoede van tirannie die  ons te wachten staat.
Zij dienen, samen met hun ‘Beschermers’ (onze Overheden) met poten en oren te worden aangepakt, zoals men ontspoorde wolcven-benden aanpakt. Als Heilige Plicht, die uitroeien met wortel en tak
**
*
Er was eens (g)een eenzame wolf
**
*
Net als de ‘gematigde’ islammer door de poco Pers is uitgevonden uit het absolute niets, is het artificiële begrip van een loslopende wolf die mensen aanvalt, een sprookje voor naïeve achterlijke analfabeten.
*
Over naar de actualiteit zoals ‘tSCHELDT die ziet.
**
*
Een zogenaamde eenzame wolf heeft opnieuw acht onschuldige slachtoffers – zijn slachtoffers trouwens niet altijd onschuldig?
– van het leven beroofd.
Homo Criticus
is heus niet altijd kritisch, maar nu voor tweehonderd procent. Immers, eenzame wolven bestaan niet. De eenzame wolf bestaat alleen in sprookjes. Zoals de  Einzelganger die het op Roodkapje had gemunt en op de zeven geitjes of de drie biggetjes. In het echt leeft de wolf in roedels.
Noem het een clan, een familie of op z’n Arabisch doemma, waarmee dan wel de wereldwijde islamitische gemeenschap wordt bedoeld. Daarom kan de Oezbeek die onder het aanroepen van Allah een bloedbad aanrichtte in Manhattan dus echt geen ‘lone wolf’ worden genoemd. Wie Allahoe akbar roept en willekeurige ongelovigen de dood injaagt, doet dat volgens uw nederige dienaar om de ‘oemma’ en
IS te behagen en in de hoop om het paradijs te verdienen. Dat ze geregeld ook andere moslims vermoorden pleit hen niet vrij. Een wolf doodt zijn prooi alleen om te eten en mensen af en toe als ze in de weg lopen of hun territorium binnendringen. Deze ploflims dringen al decennia ons territorium  binnen en wat doen wij? Integratie- en deradicaliserings-cursussen aanbieden, samen thee drinken en couscous eten. Haatbaarden laten prediken in gesubsidieerde moskeeën.
Homo Criticus  zou daarom eerherstel willen voor de wolf alias lupus. Is Rome dan niet gesticht door Romulus en Remus die door een wolvin werden gezoogd? En is Mowgliuit het Jungle Book van Rudyard Kipling  niet opgevoed door een wolvenfamilie? Ronduit schandalig is het om de Oezbeekse
en andere mens geworden hersenkwalen te vergelijken met dé stamvader van onze beste en trouwste vrienden, de honden. 
Die wandelende en vrachtwagenrijdende landmijnen en
 splinterbommen zijn géén lone wolves en ook geen roedels.
Homo Criticus  heeft verdorie nog meer empathie voor de duizenden ratten die dezer dagen in New York rondrennen. Oh ja, in Afrika worden ratten ingezet om landmijnen te spotten en die knaagdieren doen er alles aan om niet te  worden opgeblazen. Slim toch? De gedachten van  Homo Criticus zijn bij de slachtoffers en verwanten van deze laffe aanslag en met name bij die knappe, jonge Vlaamse die twee weesjongetjes achterlaat, eentje van drie jaar en eentje van godbetert drie maanden.
II. ’t Kan verkeren in de Brederodestraat vroeger een chique winkelstraat, nu een aaneenschakeling van vzw’s, pittabars en coiffeurs van  Turkse origine, met als intellectueel hoogtepunt advocaat meester Ergun Top.. 
Die Brederodestraat was onlangs het strijdtoneel tussen Turken en Koerden, tussen Erdogan-fans en Öcalan-getrouwen. De wapens: stokken, paaltjes, verkeersborden, hockeysticks, straatstenen, brandbommen, luchtdrukgeweren. De slachtoffers: winkelruiten, (nieuw) straatmeubilair, een politie-
agent en een beetje collateral damage. De zondebok: burgemeester Bart De Wever. Althans volgens kersvers Samen-boegbeeld Jinnih Beels. De aanleiding zou een autocar vol Koerdische Öcalan-militanten zijn die expres ende ter provocatie dwars door Erdogan-ville reed.  Maar Homo Criticus weet wel beter. Wie als moslim een adres kiest in de Brederodestraat, tart het noodlot. Niet meer en niet minder. Gewoon effe Bredero googelen en u merkt meteen dat er stront aan de knikker is.
**

*
Gerbrande Bredero (1585 - 1618), de Nederlandse dichter, toneelschrijver en schilder, verhuisde als kind met zijn ouders naar de Amsterdamse buurt bij de Varkenssluis. Halal! De lijfspreuk van Bredero ‘‘t Kan verkeren’ duikt in vele van zijn gedichten op, zoals ook in het beroemde ‘Boeren-geselschap’.  En waarover gaat dat? Alles begint op een vrolijke toon, maar eindigt met... een vechtpartij. Profetisch! Een ander devies van Bredero luidt: ‘Al siet men de lui - men kent se niet’. 
U denkt de eerste de beste Turko-Belg op straat te zien, maar weet u dan meteen tot welk kamp hij behoort? En is het misschien een terrorist zoals die van de Ramblas  in Barcelona? 
Bart De Wever liet zich iets in die trant ontvallen en werd ei zo  na van het balkon van ’t Schoon Verdiep geduwd. In de plaats van zijn Pascalleke naar de Boekenbeurs
te vergezellen voor haar zoveelste konijnenvoerboek, zou Jambers nog een ultieme reportage kunnen inblikken.  De Turken van de Brederodestraat- Wie zijn ze, wat willen ze, waar gaan ze naartoe en in welke auto’s? Compleet met een bezoekje aan de Allahoe-hakbar en de ha-die-sjiesja-tent.
*
*
Hadden de Duitse Verlichte Grote Verstanden in 1932 Hitler niet al die kansen gegeven, dan was er wellicht nooit ’n Tweede Wereld Oorlog van gekomen. Tot 1945 warfen dat amper 12 jaren maar die duren wel voort tot in alle Eeuwen der Eeuwen. Amen. Dat soort ‘ismen’ vinden we terug in de roedels van het Social-isme, het Naz-isme  en het islam-isme. Allemaal achterdoeners van het charismatige Christianisme waar de ziel van is weggesneden.…
Stof om even over na te denken…
Gewoon om te ontdekken waar Groen-Sminx (net als Abraham) de mosterd haalt.
In simel West-Vlaams dialect zou dat luiden ‘zo cloot men Frederik’…
**

*
(Hemelreiker)

.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten