*
.
*
.
*
INLEIDING
Heb het niet
nagekeken in De Dikke Vandaele, maar mij taalgevoel zegt dat er aan het woord
‘vluchteling’ zoals het al enkele jaren
gebruikt wordt, iets schort. Het wordt gewoon, wat en zegt, ‘oneigenlijk’
gebruikt. En aldus de aanzet vormt van een woestijn vol ijs in plaats van heet
zand.
‘Vluchten’ betekent immers
‘in beweging zijn’, terwijl emigreren of immigreren heel wat anders is. Een
‘immigrant’ is een blijver en al wie het anders zegt, is geen volksverlakker,
maar een
volksverkakker. Wie het zaakje doorziet, is ISIS zelf, want die zeggen
nu al dat ze gewoon zullen achter komen, zo lees ik in de Italiaanse Pers….
Wat het des te erger
maakt: de ‘Gevestigde Machten’ hebben al die volksverhuizingen zelf gewild,
uitgelokt en in gang gebracht. Zij vonden het niet kunnen, dat al die primitieve
landen rustig bleven, daar waar zij op zoek waren naar afzet voor hun
wapenindustrie. Of zij wilden de vriendjes een plezierke doen. Pijplijntje naar
Europa, om de Poet een kool te stoven, dwars door dat vervelende Syrië. Dan
maar wat heethoofden bewapend. ’n Paar honderd, meer moest dat niet zin.
In de bergen worden
dat dan lawines die alles op hun weg vernietigen. Kleine oorzaken, grote
gevolgen!
Op de Afbeelding
bovenaan zijn zelfs de lemmingen, die het in hun natuur hebben, om op bepaalde
tijdstippen zichzelf allemaal zoveel mogelijk in de afgrond te storten,
vervangen door mensen. Ik wil namelijk geen last met de Dierenbescherming of
met het programma Dieren in Nesten. Voor
wat de Bisschop van Essen doet, had ik eerst een afbeelding gezocht met ‘De
Rattenvanger van Hameln’. Even Oer-Duits en even duidelijk. Maar in deze vergelijking zouden de mensen de
ratten zijn, en dat kan dus ook niet. Aldus werd het die glijbaan. In de
zekerheid dat goede glijbanen voor mensachtige ook niet zo maar gratis ter
beschikking staan. Nee nee, in dees geval is het stoelgeld de ingangsprijs..
*
MIDDENSTUK
Onder voorname dankzegging
overgenomen door Digitalia
bij
*
*
Bisschop van Essen: Duitsers moeten zich aan “asielzoekers” aanpassen
*
Is dit dan
wellicht de druppel die de emmer doet overlopen? De bisschop van Essen,
Franz-Josef Overbeck, heeft de Duitsers ertoe opgeroepen zich aan te passen aan
de asielzoekers. “Net zoals de
vluchtelingen hun leefgewoonten moeten veranderen, zullen wij dat ook moeten
doen”, zei Overbeck zondag in Bochum. “Onze welvaart en de manier hoe in vrede
te leven, zullen veranderen”, benadrukte de bisschop van Essen. Bovendien
zouden de burgers afstand moeten nemen “van de gebruikelijke welvaart” en
bescheidener moeten worden. Voor angst en onveiligheid zou echter geen reden
zijn. “Allen die komen, zijn onze zusters en broeders, omdat zij van God gezien
welkom zijn. Zij schenken ons, wij hen.”
Als
politiek programma is de Bergrede complete waanzin. Misschien zou het de
bisschop enigszins geruststellen wanneer eerst zijn salaris ten gunste van de
armen tot het per se noodzakelijke wordt teruggebracht en dat alle overbodige
versiering in zijn kerk voor hetzelfde doel verzilverd zou worden.
Meneer de
bisschop, de binnenstromende indringers, die zich meester willen maken van
Duitsland, zijn noch onze broeders noch onze zusters, noch in geloof noch als
volk.
[…] “Onze
welvaart en de manier hoe in vrede te leven, zullen veranderen”, benadrukte de
bisschop van Essen. […] Daarvan kan men zeker zijn, gezien de toestanden in hun
landen van herkomst en bij de Hongaarse grenshekken.
[…] “Zij
schenken ons, wij hen.” […]
Vermoedelijk
wij hen eerder, van de binnendringers zijn tot nu toe alleen maar eisen te
horen. Of bedoelde de bisschop met “zij schenken ons” alleen hun aanwezigheid
als zodanig?
“Vluchtelingen”
hebben een brengschuld tegenover de Duitsers en daarom moeten zij zich aan de
zeden en gebruiken hier, zoals cultuur, levenswijze en wetgeving in ieder
opzicht onvoorwaardelijk onderwerpen en aanpassen.
Bron:
*
UITLEIDING
*
Weet U, dat in het Derde Rijk, de Hogere Geestelijkheid ook zou gekozen
hebben voor de nefaste kant, de kant van de Macht. Is mij altijd zwaar op de
maag blijven liggen. In mijn omgevbing kende ik inderdaad niet alleen geen
enkel voorbeeld, integendeel zelfs. Tot ik, via de Vlaamse Gedachte, kennis
kreeg van de juiste toedracht. Dat ws de tijd van Kardinaal Van Roey, en van
Mgr Lamiroy, bisschop van Brugge.
Het lag waarschijnlijk aan mij, mar m’n hele leven is dat beeld gebleven,
ja zelfs versterkt. Lamiroy kwam openlijk, klaar en luid op ons college met
veel armengezwaai, verklaren dat die Flaminganterie een zonde was tegen de H.
Geest en dus tegen de wil van God. Samen met de meeste van onze
Priester-Leraren vroegen wij ons af, hoe de man dat kon weten. Sdertdien heb ik
rond mij alleen maar dat soort Pasters
van te Lande otmoet, die de essentie van het verhaal kenden en doorgaven.
Maar deze keer hoor ik in de Kerken hetzelfde refrein. De aanpapziekte is
afgezakt naar de lagere regionen. En wie het anders de nkt, die zwijgt. Want wie
niet meehuilt met de wolven in het bos, is (de woorden van Lamiroy) niet waard
om Christen te worden genoemd. Ieder van hen nageltt dus dagelijks hun Grote
Baas tientallen keren opnieuw aan het krusi. Eerst nog met woorden. Straks als
een ‘fait divers’ van elke dag, als het gebeurt door de ISIS.
En dus nadert de dag, dat al deze volksverkakkers zich rouwmoedig op de
borst zukken moeten kloppen, om tezeggen lijk al die ‘brave Duitsers’ na de
oorog, ‘das haben wir nicht gewusst’.
Net als Het Beest zef, kan de Islam vele gezichten hebben. Is trouwens
logisch, want beide woorden dekken dzelfde lading ERthymologisch dekken ze
hetzelfde begrip van Het Kwade.
Datzelfde ‘Kwade’ waarin wij in het Vader Ons besluiten en bidden om ervan
verlost te mogen blijven. Amen
*
Dit was de allerindividueelste
expressie van de allerindividueeolste emotie van……
(Get) Digitalia
*
EINDE
*
Geen opmerkingen:
Een reactie posten