*
.
*
Die blik alleen al…
.
En dat is dan nog maar de Ondervoorzitter….
*
INLEIDING
Als er niet cultureel-ritueel onverdoofd en op-het-lam af mag geslacht
worden, man tegen man, met het blote mes, kan er dan misschien afgesproken
worden om menselijke speenvarkens levend
te mogen roosteren?
Tis ikke verstoan,
dat met wol en al, schapen roosteren geen aangename bezigheid moet zijn, maar
in afwachting moeten wij toch iets
vinden om te offeren. Dat is gewoon een dwingend cultureel erfgoed dat de
Vlamingen maar liefst ook bij voorrang als het hunne zouden erkennen. Want tegen culturele erfgoederen kunnen de Euro
Commissarissen niet op. Kan de EU misschien tijdelijk toelating verlenen om
afgodendienaars in de vele zo goed als verlaten kerken der Ongelovigen op te
pakken? Is veel gemakkelijker om die dingen nadien in een ‘multifunctioneel
volkshuis’ om te bouwen. Met gebedsruimte voor de mannen, slachtvloer en lekkere
gescheiden badplaatsen waar vrouwen (streng gescheiden, dat spreekt vanzelf) een
aparte toegang voor hebben? Met ‘peeskamertjes’ voor gebruik achteraf?
Minaretten met de functie van vuurtorenlicht kunnen later altijd nog voorzien
worde, eenmaal de Flaminganten overal met harde hand uit de bestuursfuncties
zullen verwijderd zijn.
*
In ieder geval is men
verzekerd van de steun van Groen, Rood
in alle kleuren van de regenboog (als ’t maar opbrengt!), en van de
tussensoorten, zodat er met de Tsjeve misschien kan onderhandeld worden om bij
lottrekking enerzijds en anderzijds, de vele broedertwisten bij hen te
beslechten? Van de andere twee federale regeringfracties moeten we gene bang
hebben, de Riberalen zij bijgedraaid, en in Maarkedal (O-Vlaanderen) is de
Gemeentelijke klusjesdienst voor toekomstige IS kandidaat moordenaars al
ingevoerd.
Avanti Popolo, Avanti Popolo, la Republica a
trimfera, a triomfera. Dat is wel het liedjee
van de Fascisten, maar alla, het klinkt goed en mariaal genoeg om de wereld
opnieuw te veroveren.
De Muzelman Executie
Raad is dus in volle beweging. Om vrijwillig aan te sluiten is er niet veel
tijd meer, want de vertoning immers gaat gaan beginnen….
PS
Om in de juiste
goudzoekersstemming te geraken, daarjuist nog het genot gesmaakt van een tweede
Orval.
’t Is wel Patersbier en Waals, maar ze kennen er iets van.
Een doordenkertje
waarop verder dringend zou moeten kunnen geoefend worden… Maar dat is voor
straks, en deze keer heel wat betere dan in de Ardeneese ‘Woudbergen’ met
gouden valleien.
*
MIDDENSTUK
Onder voorname dankzegging
overgenomen door Digitalia
bij
*
Dit jaar mogelijk geen enkel schaap geslacht
*
De Raad van Theologen oordeelt dinsdagavond of de moslims mogen verzaken
aan het ritueel slachten van een dier tijdens het Offerfeest. Het is een gevolg
van het verbod op onverdoofd slachten op tijdelijke slachtvloeren.
De moslimexecutieve buigt zich vanavond over de organisatie van het
Offerfeest op 25 september. Belangrijk daarin is het oordeel van de Raad van
Theologen.
“Omdat het onverdoofd slachten van dieren niet meer is toegelaten op een
tijdelijke slachtvloer, vrezen we complete chaos aan de erkende slachthuizen,
waar het nog wel mag”, zegt Mohamed Achaibi, ondervoorzitter van
de moslimexecutieve. “Er is gewoon onvoldoende capaciteit om de piek tijdens
het Offerfeest op te vangen. Dit is niet ideaal. De imams bekijken of de
moslims het Offerfeest mogen vieren zonder de rituele verplichting van het
slachten van een dier. In moslimlanden gebeurt dit wel eens bij schaarste aan
schapen of als er een ziekte is onder deze dieren.”
Als de Raad van Theologen zegt dat het dit jaar niet moet, zal de
moslimexecutieve een standpunt innemen. Achaibi wil niet vooruitlopen op die
beslissing. “Als de moslims niet moeten slachten, dan slaan we een jaartje over
en bereiden we ons voor op het Offerfeest in 2016”, zegt hij. “Het geeft ons de
tijd om bij Europa te horen wat wel nog mag en wat niet. We willen pleiten om
één dag in het jaar het onverdoofd slachten op een tijdelijke slachtvloer toe
te laten. Iedereen wijst steeds naar Europa. Wij gaan dus daar om duidelijkheid
vragen. Ik bezocht de afgelopen jaren heel wat rituele slachtingen van schapen.
Ik zie echt geen verschil tussen een tijdelijke slachtvloer en wat er in een
erkend slachthuis gebeurt.”
*
UITLEIDING
Het Zoveelste Goddelijk
Gebod schrift voor, dat we niet mogen zweren, vloeken noch spotten. Dat doen we
dus ook niet. Tenzij binnensmonds, luid en veel. De GEDAPO leest mee, dus
kennen ze onze diepste gedachten. Kan zelfs liplezen, naar ’t schijnt.
Over het
‘Vier-op-een-Rij’ roosteren door IS-boys heeft de Verkochte Pers uiteindelijk
niet met één woord gerept. Er zijn op
die hoofdredacties geen woorden beschikbaar om daarover te reppen. Wel over
wanhopige meisjes die hun ongewenste vrucht dumpen aan de rand van een
fruitboerderij. Schrijnender beeld van een verlopen samenleving bestaat er
niet. Vooral niet voor arme kansloze festivalgansters…. Als roosteren van
mensen kan verzwegen worden,, is het vast en zeker ook niet geBE.urd, hé. Er kan niet eens mededaderschap worden aangewreven,
want de stelling is dat dit geen werken zijn van de Islam, maar van fanatieke
geobsedeerde eenzaten, gewoon omdat de Islam, ach, U kent toch ook dat liedje?
‘Cherchez la femme’ is het
ook niet, want daar zong de Bruggeling Willy Lustenhouwer al jaren gelden over
van ‘Droait de ploate, z’hangt aan den anderen kant’. Zie gerust https://youtu.be/rm_wLl27Dos Het maakt Uw dag
goed!
*
Bij ons in ‘De Lage
Landen byder Zee’ was vroeger van ouds oktober de slachtmaand. Maar bij
‘Dierenwelzijn’ werden dan een paar honderd vetbetaalde postjes bij gecreëerd bovenop
een uitgebreid repressie-apparaat, met huis-aan-huis patrouilles, die elke particuliere
slacht verbieden. Plattelandslui mogen zelfs op hun eigen koertje geen ‘afgelegde’
soepkip, vetkieken of konijn meer op tafel brengen, die ze zelf (met kennis van
zaken) hebben geslacht. Zelfs niet verdoofd, toen die dingen later in de
dierenwelzijnszaken werden verkocht. Is echt onhygiënisch, zit vol microben,
bacteriën en ander ongedierte. Het is zeer schadelijk voor het milieu, en
vooral veel te primitief voor Mei ’68-ërs. Door deze beperking, zo werd
gepleit, werd ook stilletjes gehopt ook de criminaliteitscijfers te kunnen
terugdringen, omdat zien eten nu eenmaal de eetlust aanmoedigt. Wie weet
hoeveel onschuldige vrouwen er reeds werden vermoord, f verdwenen in de bosjes,
omdat de dader dor al dat slachten aan huis, afgestopt was geraakt.
*
Och, dan komt mij een
ander verhaal uit mijn kinderjaren voor de geest. ‘Ganze’ (dat was de
lapnaam voor de zoon van de plaatselijke fietsenmaker van ‘de platse’), de
varkensslachter aan huis op vraag, was gepland voor de late namiddag. Er lag
wat stro uitgestrooid op de binnenkoer, en dat was voldoende om ons,
kinderzieltjes, naar boven te doen vluchten om het vervolg niet te moeten
meemaken. We wisten namelijk, dat na ‘het steken’, dat stro in de vlam zou gezet
worden, om de varkensharen te ‘schoeperen’…Was beter dan een pijnlijke
scheerbeurt, werd gelachen. Ons speelkameraadje, dat we de hele lange hete zomer
hadden gewassen, ontluisd en gestreeld om mee te spelen, moest geslacht. Geen
kusjes meer op dat ronde snuffelende neusje van hem…. Met man en macht uit zijn
stal gesleurd, werd het arme beestje met koorden aan de poten, omver getrokken
en gekeeld.
Niet om aan te zien,
maar kleine zus moest van ons Ma eenmaal de stuiptrekkingen waren opgehouden, met
de wit verlakte teil, het warme bloed opvangen. En onderwijl de teil met blote
handjes voortdurend goed geroerd worden, om het klonteren te voorkomen. Ik kan
me nog levendig herinneren dat we allemaal weenden. Tot Ma ons elk een
klinkende oorveeg verkocht.
Terwijl het beest dan
op de ladder werd gebonden om tegen de muur te worden recht gezet om open te
kappen, moest Moeder water putten uit de naaste regenput, om de ingewanden te
spoelen. Want, zo werd gezegd, er mocht niets verloren gaan. Buiten de ‘valse
maag’ (de longen) die Grote Broer van subiet moest gaan indelven, nadat hij de
koer had proper gespoeld. Moeder, die de gereed gemaakte gestoofde ajuin, het
zou en de peper had klaar staan, was toen al druk bezig om in huis, met de teil
gestremd bloed, om er ‘bloelingen (pensen, bloedwort) van te koken. Zodat weldra
heel het huis heerlijk begon te rieken, als ‘Ganze’ binnen kwam om zijn
materiaal aan de pompsteen te reinigen en zijn handen te wassen, voor hij mocht
aanschuiven.
Ondertussen was het
donker geworden, en zat mijn taak, om voortdurend
de lastige vliegen weg te jagen van het in twee helften gekapte varken, er op.
De last werd dan naar binnen gesleept, om teen de muur van de veranda te stijven
en te ‘overnachten’. Want morgen, in alle vroegte, was er dan de finale
voorzien. Hoofvlakke maken, poten en oren kuisen, saucissen door de vleesmolen
draaien, de grootvaderlijke ‘vlees-standen’ vullen met pekel, om er ‘de schotels’ (stukken spek)
in op e slaan en de ingezouten hespen te laten overwinteren.
*
In de tijd van onze
Pa, kende die de truc om hespen ‘te drogen’, die dan veel beter van smaak
werden. Het procedé had hij van zijnen thuis, die vroeger vlot in het seizoen verse ‘Levaert’ met kilo’s kochten,
om die dan in open lucht, droog en in de wind, om te zetten in ‘Droge Haring. In
de oorlogsjaren een half beest per twee kinderen, zodat we konden ruzie maken
wie ‘de kop’ en wie ‘de staart’ kreeg. Jammer genoeg was onze Pa er toen al
niet meer.
Maar dat is een
verhaal voor de volgende keer, dat nu al op mijn maag drukt als de twee geschuurde
kasseistenen boven de gabakken en verglaasde vleespotten, om de inhoud
ondergedompeld te houden.
*
Vlaams Cultureel erfgoed?
M’n voeten, Gerard. Schapen kon ons Ma zich niet permitteren, en de geiten, of
de lammetjes, die gingen naar de ‘platse’ om hun vlees te zien verkopen aan de ‘platsenaren’.
Wij konden het niet over ons hart krijgen, om onze mekkerende vriendjes op te
eten. En wat meer was, iedere keer dat ons Ma dan trpuwens den boer op, naar die
stinkende geiten bok. Waarvoor, daar hadden wij het raden naar. Want dan
moesten we buitenspelen, in het wagenkot op het erf. Waar de boerenmeisjes met
linten in het haar dan giechelden onder elkaar, omdat wij ‘het’ nog niet
wisten, en zij blijkbaar wel.
De neten!
*
Dieren doden om zelf
te leven is gewoon teken van leven. Maar doden uit zogezegd ‘religieuze motieven’,
is iets helemaal anders. Daar helpt geen bedilzucht tegen. Integendeel. Het
beroert immers alle woestijnvolkenen ter wereld, surtout bij de asielvindende pietrolppompers.
Zij zien daarin de Hogere Machten die hen de heerschappij over de gehele wereld
moeten brengen. Oefening baart kunst, is een gezegde dat vooral in deze materiele
zekerheid biedt. Vooral als het eigenhandig geschiedt, en met kennis van zaken
wordt overgeleverd aan de mannelijk klaarkomende nieuwe generaties.
*
‘Gott mit Uns: nog zo
lang niet geleden de leuze op de koppelriemen der (mislukte) Duitse
wereldverbeteraars: Overal waar geweld heerst, schijnt dat dus te moeten, in
naam van een Goed, die volgens de Slimme agnosten, niet eens bestaat. Hoe kan
die dan zo wreed zijn?
PS
U bent er toch ook al
van op de hoogte, dat Bart Tom Tom Tommelein, via het Flamingantisme
opgeklommen in de rangen der Loge-Riberalen, met de ene helft van zijn gezicht
geen smoelen meer zal kunnen trekken? Volgens zijnen personlijken Meneer Doktoor was het een beet van een teek.
De Lijm-ziekte of zo. Is uiterst zeldzaam, deze ziekte, en daarom juist wordt
er zoveel ruchtbaarheid aan gegeven. Het hoeft immers niet altijd borst- of
darmkanker te wezen, om de Pers te hamen.
*
Dit was de allerindividueelste
expressie van de allerindividueeolste emotie van……
(Get) Digitalia
*
EINDE
*
Geen opmerkingen:
Een reactie posten