*
Zondag 31
januari 2016
Zon 8u21-17u31
H Johannes
Bosco, patroon van onderwijzers en uitgevers
*
3158- HET DDR-PLAN PASCAL
SMET BRUXELLABAD ONDERGRONDS VOOR DE KOMENDE 100 JAAR (en meer)
*
.
Merlijn Pascalle Smet, de Meester-Tovenaar
*
INLEIDING / GROTE
SPRONG VOORWAARTS
*
De Morgen schrijft zelf, voortgaande op de kilo’s verkocht krantenpapier,
dat ze bij de allerbesten behoren. In twee dingen moet dat worden toegegeven:
ze draaien over de dingen des levens het minst rond de pot, en secundo: daar
weet men tenminste duidelijk dat alles wat er staat, zo Slinkx mogelijk is.
In één woord: de geactualiseerde Pravda der gewezen Sovjets.
De Weg, de Waarheid en het Leven volgens Marxus.
Neem nu de ‘Mobiliteit’ in Bruxellabad, waarvoor er speciaal
een héél Ministerie met alles er op en er aan in het leven werd geroepen. Met
als kers op de taart, het vetste brokje voor de socialistische vrienden. En dat
is dan nog wel de Homo Sapiens Smet, de vroegere Minister van Onderwijs in de
Vlaamse Regering. Van de ene pluche
zetel in de andere, om daar ‘de vrienden’ de hand boven het hoofd te houden.
Nu is die man in DM bevallen van een formidabel ‘zullers’
plan inzake de Vlaamse Hoofdstad, die onder jarenlang Rood Bestuur, verworden
is tot de Hoofdstad van het Internationaal Islammerij terreur.
Onze morgenkoffie werd vandaag nogmaals vergald door de NOS,
met nog maar eens de schandaalstad Bruxellabad in de hoofdrol. Maar liefst 23
niet-onderhouden tunnels die zouden moeten gesloten worden en een Justitie die
flater na flater begaat. Vanzelfsprekend viel daarbij nergens het woord
‘Socialisme’ want dat zou stront in eigen nest geweest zijn. Benadrukt werd
wel, dat men precies dààr de Hoofdstad van de Europese Unie wilde uithangen…
Geloof wat U wilt: het mag nog 10 keer zo erg zijn, maar dat
hoort men niet graag zeggen door vreemden.
Mijn dag werd dan wel weer goedgemaakt door (via de
Josse) kennis te mogen maken met
die de Stockholmse ‘Burgerwacht’ voorstelde. In mijn ogen een
soort opkomende gewapende vuist van de Pegida Bewegingen. Al zit ik met de
vrees, dat bij ons alles weer de schuld zal zijn van Fluppe DeWinter.
Want ziet U, net als bij de Donald Trump in Amerika, moet alles
uit de kast worden gehaald om het stijgend succes van dat soort mensen tegen te
houden.
Verder wens ik iedereen, vriend en vijand, een uitstekend
leesgenot met bijhorende sympathie of afkeer bij onderstaand artikel. Het mag
er zijn, want zoals men in West Vlaanderen zegt, de strontbeestjes zijn er ook.
*
*
MIDDENSTUK / VENSTER OP DE WERELD
*
*
Smet: "Over 10 jaar kunnen de tunnels dicht"
*
Brussels minister van Mobiliteit Pascal Smet (sp.a) doet een
oproep aan de verschillende regeringen om samen een mobiliteitsoplossing voor
de hoofdstad te zoeken. Intussen loopt de nieuwe voorstads trein alweer
vertraging op.
"Alle inwoners van dit land hebben er alle belang bij
dat Brussel een leefbare stad blijft", zegt Smet in een interview met De
Morgen. Aanleiding zijn de incidenten in de tunnels, die de hoofdstad in een
crisis hebben gestort. "Brussel zal de tunnels renoveren. Toch is het niet
alleen onze verantwoordelijkheid dat de hoofdstad dagelijks 250.000 pendelaars
in een wagen aantrekt. De pendelaar vindt geen alternatieven. " Maar Ooit,
over tien jaar, kunnen er tunnels dicht."
Smet pleit voor een actieplan op alle beleidsniveaus. Zo moet
het Waals Gewest zijn verzet opgeven tegen de kilometerheffing voor
personenwagens. Alleen zo kan de Overheid eindelijk werk maken van een
rechtvaardige financiering die het autogebruik tempert. "En als Vlaanderen
eist dat we overstapparkings aan de gewestrand bouwen, dan vinden ze in mij een
medestander. Maar kunnen de randgemeenten, zoals Drogenbos, dan stoppen met hun
verzet?"
Openbaar vervoer
'De
overstapparkings komen er, de metro wordt volledig gemoderniseerd, met ook nog
nieuwe tramlijnen en een busplan'
Zelf zal Brussel zwaar investeren in openbare mobiliteit: 5,2
miljard euro over de komende tien jaar. "De overstapparkings komen er, de
metro wordt volledig gemoderniseerd, met ook nog nieuwe tramlijnen en een
busplan. Aan de Heizel bouwen we een nieuwe hub, met overstappen naar het
Brusselse en Vlaamse tramnetwerk."
Tot slot moet de federale regering iets doen aan de
antistedelijke fiscaliteit, die wonen op het platteland goedkoper maakt. De 4
miljard euro fiscaal voordeel die elk jaar naar bedrijfswagens gaat, kan beter
worden geïnvesteerd in duurzame oplossingen, zoals de voorstadstrein rond Brussel.
Smet hoopt dat die S-Baan een prominente plek krijgt in het nieuwe vervoersplan
van de NMBS, dat in 2017 moet ingaan.
Daar ziet het niet naar uit, want die voorstadstrein dreigt
weer vertraging op te lopen. Volgens bronnen binnen het spoor zal de deadline
voor de S-Baan (vroeger GEN), die nu op 2025 ligt, voor een zoveelste keer
worden uitgesteld.
*
UIT LIJDING – MORAAL
v/h VERHAAL
*
Ga met zulke soldaten naar den oorlog. Gelukkig voor hen zijn
dat soort Achteruitrij Regeerders van voordien ontoerekeningsvatbaar verklaard,
zodat ze voor hun daden niet kunnen gestraft worden. En al zeker niet tot het
betalen van een billijke schadevergoeding kunnen veroordeeld worden. Wat niet
wegneemt dat wij, de Belastingbetaler, met de gebakken en verbrande peren blijven
zitten.
Maar ja, alles is wel weer de schuld van de Vlamingen, die
met veel te veel in dit slangennest hun dagelijks brood komen verdienen. Dus
zullen ze moeten lammeren…. En nog geen klein beetje.
Wedden dat Van den Boeynants, de betonbaron, zich onder zijn
zerk ligt te verkneukelen? Onbetaalbare grondprijzen, fiscale constructies,
toegedekt gesjoemel: alles kan, alles mag, en morgen wordt dat zelfs nog beter.
Weetewa?
We openen een lijst voor inschrijvingen op de Stockholm Droom
voor Brussel: iedereen is welkom die de wolventanden ziet in elk Moslam en/of
die nog in dit leven het einde van Coburgia wenst.
*
*
Geen opmerkingen:
Een reactie posten