***
Woensdag 1 oktober 2014
Zaaimaand
Dit is de tere maand oktober, heilig,
kuis en sober
Zon 7u43-19u21
H Bavo van Gent, kluizenaar
Sint-Baafs is het begin, dan zet de
winter in
*
*
BAVO
Bavo (Allowin) is in 590 geboren
in een voorname Brabantse familie. Hij zei zijn losbandige leven vaarwel om het
Evangelie te prediken en de armen te dienen. Hij beëindigde zijn leven als
kluizenaar in een holle boom. Hij is rond 659 gestorven. Bron: Heiligen,
uitg. Roularta Books.
***
VOLKSWEERKUNDE
Voor de boeren was 1 oktober
vroeger een van de vervaldagen van de pachten en renten en dus een belangrijke
dag.
Bron: Het kalender weerspreukenboek Uitg. Davidsfonds
Bron: Het kalender weerspreukenboek Uitg. Davidsfonds
*
2023 - HET CGKR TREKT TEN STRIJDE. TEGEN HET
EIGEN VOLK….
*
.
*
INLEIDING
Hieronder
leest U over de maaginhoud en de galblaas van Jozef Dewitte, alias Seppe Weiss de
Baas van het CGKR, alhoewel die, net als
de H. Bavo van Gent, Heilige v/d Dag, de boom in kan. De man zal eens een
vergelijking maken! Vlaamse Oostfrontrijders-Vrijwlligers tegenover Jihadisten,
moordenaars voor de kick.
Oostfrontstrijders,
misleid inzake het Vlaamse Zelfbestuur-Ideaal, hen beloofd voor ‘zodra de
oorlog zou gedaan zijn’ en Internationale Moordenaars voor de Islam: Seppe
Weiss heeft het ultieme verband ontdekt. Mits een beetje uitleg komt het hierop
neer: ze doen dat uit pure…miskenning. Die arme sloebers werden dus heel hun
leven bijlange niet genoeg gepamperd! En dat doet zeer!
Anders
gezegd: de Jihad-strijders komen alleen in beweging, omdat zij bij ons overal
aan het kortste eind trekken. Omdat e zich simpelweg moeten gedragen. Ze zijn
niet opgevoed, tenzij voor galg en rad, en ze vragen niets beter. Laat ze de Meesters
in het Land worden, en we horen ze niet meer. Of juist wel. Want dan mogen ze
hier ter plaatse moorden en koppensnellen, om Allah te plezieren. Op voorwaarde
natuurlijk dat in het gastland uitsluitend
Marokkaans, Turks of Berbers gesproken mag worden, en hun primitief egoïsme
kunnen invoeren, maar dat vooral aan anderen opgelegd wordt, met
als penaliteit voor het weigeren van hun achterlijke woeestijn-voorschriften
van 1400 jaar geleden, de doodstraf door onthoofding of, voor vrouwen, de
steniging als enig alternatief. Zie afbeelding hierboven, zij het iet of wat
met een vleugje dichterlijke overdrijving.
Als
Seppe Weiss beweert iets af te weten aangaande de motieven van de Oostfrontstrijders:
waarom vraagt hij zich dan niet af, hoe 70 jaar en meer later, er nog altijd
geen verbetering aan is gemaakt vanwege de Coburg-land stiefmoeder om daar iets
aan te doen? Zelfs 100 jaar na de Plechtige Belofte van Albert I, de
rotsbeklimmer, voor gelijkheid in rechte en in de feiten voor Vlamingen, sluist
de Schatkist nog jaarlijks minstens 16 miljard Vlaams geld naar beneneden de taal
& armoe-grens. Zonder dat daar enige beterschap uit voortkomt.
Hallo,
Seppl, bent U nog daar?
MIDDENSTUK
Onder voorname
dankzegging
overgenomen door
Digitalia bij
*
Jozef De Witte verklaart: daarom telt België zo
veel Syriëstrijders
*
Hoe kan het dat ons land in verhouding tot ons
inwonersaantal het meeste Syriëstrijders telt? "De Belgische kloof tussen
autochtonen en migranten op de arbeidsmarkt en in het onderwijs is groter dan
waar ook", zegt Jozef De Witte van het Centrum voor Gelijkheid van Kansen.
We moeten de boodschap geven: 'Wij willen dat
jullie aan boord blijven, jullie zijn ook ons.'
Van The Wall Street Journal tot de Deense krant
Jyllands-Posten: ook globale media focusten de voorbije dagen op het
Sharia4Belgium-proces en de vraag waarom België in verhouding zoveel
Syriëstrijders telt. In Jyllands-Posten trok Jozef De Witte, directeur van het
Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racismebestrijding, een opvallende
parallel "tussen de motivatie van Syriëstrijders vandaag en Vlamingen die
tijdens WOII aan het Oostfront gingen vechten".
"Beiden hadden een gefundeerde frustratie in
de Belgische samenleving", verduidelijkt De Witte de gelijkenis.
"Toen voelden Vlamingen zich minderwaardig behandeld door de Franstaligen.
Sommigen dachten de oplossing te vinden door te collaboreren met de nazi's,
soms door er ook mee te gaan vechten. De Duitsers vonden hier een gelijkaardige
voedingsbodem voor mensen die radicale keuzes wilden maken, zoals IS vandaag.
Daarmee praat ik geen van beide goed. Ik probeer zaken te begrijpen, zonder
goed te keuren."
Uitlaatklep
De Witte heeft veel empathie voor mensen die een
familielid verliezen aan een buitenlands front. Zijn broer Michaël trok als
arts voor Geneeskunde van het Volk in 1982 naar El Salvador, voor eerste zorgen
aan de verzetslui van het FMLN. Die streden tegen de militaire dictatuur, en
Michaël De Witte kwam in 1987 om bij een mortieraanval.
"Vandaag is het nauwelijks in te beelden
hoeveel Vlamingen toen solidariteit vertoonden met de guerrilla tegen
Latijns-Amerikaanse dictaturen. Ze deden dat vanuit het gevoel iets te willen
veranderen aan onrecht."
De drijfveren van Syriëstrijders leest De Witte af
in de pijnlijke sociaal-economische statistieken. "Meten is weten",
zegt hij. "In België is de kloof tussen oorspronkelijke bewoners en
migranten (van buiten de EU) op het vlak van werkgelegenheid en onderwijs
groter dan waar ook in Europa. Voeg daar de uitlatingen van Filip Dewinter en
anderen aan toe en je krijgt vaten vol frustratie op zoek naar een uitlaatklep.
Hoeveel mensen beseffen dat 50 procent van onze Marokkaanse gemeenschap in
armoede leeft. (herhaalt nadrukkelijk) 50! Tegenover 15 procent autochtonen.
Toch bespeur ik bij onze beleidsmakers geen sense of urgency."
Wij-zijdenken
Vlaams minister-president Geert Bourgeois (N-VA)
toonde zich onlangs verontwaardigd dat slechts 45 procent van de migranten werk
heeft, tegenover 75 procent van de autochtone Vlamingen, zegt De Witte.
"Maar mensen met een migratie-achtergrond aan een job helpen is volgens
zijn nieuw regeerakkoord géén doelstelling. Dan heb je een probleem, denk ik.
Of denk maar aan de huisvesting, waar volgens ons onderzoek 42 procent van de
immokantoren akkoord gaat met de vraag van de klant 'niet te verhuren aan
vreemdelingen'."
"En dan slaan we plots in paniek wanneer
sommigen radicaliseren? Mensen toch, denk ik dan. Het is hoog tijd dat we dat
wij-zijdenken doorbreken. Nu moeten we de boodschap geven: 'Wij willen dat
jullie aan boord blijven, jullie zijn ook ons.'"
*
UITLEIDING
Wij leefden, tot de grenzen wagenwijd werden opengegooid,
in een beschaafd land. Niemand denkt daar nog aan, want het is fataliteit
sedert De Nieuwste Orde ha ar
grijpklauwen over onze landen heeft uitgespreid.
Langzaam maar zeker komt de Vlaamse Onafhankelijkheid
waarvan de Oostfronters droomden, dichterbij. Al is het al lang niet mee
AAVV-VVK, maar ‘Evolutie in plaats van Revolutie’. Dat is in zekere zin
hetzelfde als de Baert-doctrine, die stelt dar iedere stap in de goede richting
OK is, als die volgende stappen niet blokkeert.
Als we dus maar lang genoeg leven, zullen we dus ooit
wel zien wat we zullen zien. Daar is een oud spreekwoord wonderwel toepasselijk
op, namelijk ‘Veel beloven en weinig geven, doet de zotten in vreugde leven’.
*
Op een eeuwig zwijgen
en nergens en door niemand verder te vertellen.
(Get) Digitalia
*
EINDE
*
Geen opmerkingen:
Een reactie posten