woensdag 29 september 2021

500688 –WAAR, NET ZOALZS IN DE LEING DES LANDS, DE WIELTJESZUIGER DE KOP TREKKEN

 

-

DONDERDAG 30 SEPTEMBER 2021

 

*

*

500688 –WAAR, NET ZOALZS IN DE LEING DES LANDS, DE WIELTJESZUIGER DE KOP TREKKEN

 

I N H O U D

 

Moeest men, om de vergellijng door te trekken, een vierspan op straat zien voorbijtrekken met de wagen die het paard trekt, dan zou iedereen meeteen deken dat Godot misschien al voorbij is en dat langer wachten dus geen zi meer heeft.

Niet zo dus in dit Kloteland. Allas wat meer verkeerd kan lopen loopt verkeerd.

Maar nirt zo de fianciële vergoeding voor al dat prutswerk wxant dat verloop electronishch. Hhandje contantje. Recht in the pocket.

*

 

OVER WOKE-GEDOE EN DE WARMSTE WEEK OP STUDIO BRUSSEL

Fien Germijns (StuBru) en Peter Van de Veire (MNM)

*

29 september 2021 Anne Saerens

*

Driewerf hoera! Vlaanderen mag weer gul zijn. De linkse jongerenzender STUDIO BRUSSEL organiseert naar jaarlijkse gewoonte de Warmste Week.

**

STUDIO BRUSSEL is een elitaire radiozender die naar eigen zeggen de “betere popmuziek” draait en de neus ophaalt voor de rest van de pop-artiesten. Die “betere popmuziek” wordt vertolkt door bands waar je 5 jaar later veelal nooit meer van hoort laat staan dat hun muziek nog gespeeld wordt.

Omtrent haar heilige muziekkeuze maakt het radiostation 1 keer per jaar graag een uitzondering naar aanleiding van de Warmste Week, tijdens dewelke de luisteraars in ruil voor een gulle schenking ook muziek van ‘frut-artiesten‘ mogen aanvragen, van Frank Sinatra over Elvis Presley tot Bobbejaan Schoepen en Paul Severs.

De deejays van STUDIO BRUSSEL zijn progressief van inborst en maken daarom ook carrière in het rode bastion aan de Reyerslaan.

Zo was Peter “pietlul” Van De Veire er vroeger werkzaam, voor hij de overstap naar TV maakte. Verder heb je linkse troela’s als Linde Merckpoel (38) en Eva De Roo (33). Beide dames, die eigenlijk al vroeg-bejaard zijn en dus niet meer echt de jonge luisteraars kunnen

boeien, waren in 2020 voor de eerste keer zwanger. Omdat zwangerschap nu eenmaal een vervelende hindernis is die een vrouw moet nemen om een kind te baren, waren ze over hun kinderdracht maar matig enthousiast in de media zoals het hedendaagse Dolle Mina’s betaamt. Linde spreekt trouwens nooit over haar “vriend” maar enkel over haar “lief”. Dat staat immers cool nietwaar. Na de vervelende bevalling liet ze optekenen dat ze mama is maar dat ze ook de nood voelt om “heel veel met Linde bezig te zijn”. Collega Eva De Roo heeft inmiddels al 2 keer gebaard en verkondigde dat ze zich realiseerde dat ze met 2 kinderen niet “zomaar op den bots” meer op café zou kunnen gaan “en daar dan blijven hangen”.

Hopelijk gaat de luisteraar massaal een plaatje aanvragen voor Krikfanaat Karim, die sedert zijn belaging door 5 gewapende agenten gelukkig terug zo vrij als een vogeltje rondhuppelt in zijn gemeente Shitholistan, ook gekend onder de naam Molenbeek.

Woke-gedoe

Wist u trouwens dat het WOKE-principe geen exclusieve eigenschap is van onze Mainstream Media en van woke-zender STUDIO BRUSSEL maar al heel lang bestaat ? Neem nu de vroegere rockgroep RAM JAM die in 1977 en de jaren nadien een wereldhit scoorden met het gekende en tijdloze Black Betty. In “Black Betty Ram Jam – The story behind the song” op Youtube vertellen de overblijvende leden dat hun plaat geboycot werd door de media in L.A. en New York omdat de tekst Black Betty racistisch zou zijn. Diezelfde media wisten blijkbaar niet dat het lied van de hand van een zwarte was, gekend onder de naam LEADBELLY die het uitbracht in de jaren 30. Of wanneer het “Woke zijn” zichzelf pootje lapt… Leadbelly was overigens een veroordeelde moordenaar die nog meer gekende liedjes had geschreven zoals “The Midnight Special”.

Of neem nu de zanger WILD CHERRY die een wereldhit scoorde met “Play that funky music White Boy”. De zanger doet het verhaal, eveneens in de reeks “The story behind the song” op Youtube en vertelt dat zijn groepje rock en boogie woogie speelde maar dat het succes wegkwijnde door de komst van de funk en discomuziek, die voornamelijk door zwarten werd gebracht. Wild Cherry vertelt dat op een keer tijdens een optreden een zwarte artiest hem spottend toeriep: “Play that funky music white boy” hetgeen hem inspireerde om vervolgens het

nummer te componeren. Hij ving echter bod bij de woke platenlabels die vonden dat dat “white boy gedoe” mogelijk zwarten en kleurlingen kon beledigen. Uiteindelijk werd de plaat toch uitgebracht en steeg in 5 weken tijd naar nummer 1.

Anne Saerens voor ‘tSCHELDT

 

CORONA & CENSUUR

VRIJE COMMENTAAR

*

Wat hebben we vandaag dus op school geleerd?

Primo. Da zowel in de Hoogste als in de Laagste Politiek, Dame Fortuna, liefst zo bloot mogelijk, klaar en duidelijk de hoofddrol tussen de billen drukt.

  1. Dat dien te gevolge, obs Land al decennia lang ons land niet meer is. Weggegpt onder onze neus voor nog niet eens 30, Zilverlingen.

Voorbeeld. Later was het Molenbeek, nadat het oorspronkelijk eeuwenlang St Jans Molenbeek werd genoemd. Daarna, rond de jaren ’60, werd het Môlbêk om voorlopig te eindigen met

Shitholistan.

*

 

Digithalys

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten