vrijdag 2 mei 2014

1933



*
1933 - IEDEREEN OP HET HOOGSTE SCHAVOTJE IN DE SPORT: WE LEGGEN DE LAT GELIJK
*
Topsport sluit de meerderheid der atleten uit
De Sociaal Demoraten willen die ongelijkheid weg…
*
lINMEDING
Waarom moet het kunnen in onze scholen, en niet op de sportpleinen? In de sport zijn het in elke discipline toch ook maar een paar die slagen, en de rest loopt er maar bij voor spek en bonen. Als de lat eenmaal gewoon op de grond ligt, gaat iedereen er vlot over en wordt niemand benadeeld. Iedereen gelijk, dat is toch het mooiste wat een sociaal bewogen mens kan verlangen! Dat er in de natuur van elke soort ook sterkere en zwakkere exemplaren bestaan, doet er even niet toe. Elke Socialist weet beter!
Vooraan eindigen, dat heeft niets te zien met afkomst, rijkdom, sociale klasse, enz. Het heeft echter alles te zien met verstand, inzicht, karakter, opvoeding, enz. Een peuter met – van thuis uit een taalachterstand, sleept die mentale of materiele achterstand gewoon mee tot aan zijn dood. Of men het nu graag hoort of niet. Ook dàt is een van de hoofdredenen, waarom het gewoon crimineel is, hier mensen naartoe te slepen, die hier niet thuishoren. Net zoals het ongezond is, dat onze mensen zouden uitwijken naar achterstandslanden, waar ‘godsdienst’ of tradities iedere opwaardering verbieden. Primaire instincten zijn niet met redelijke argumenten te weerleggen.
Maar dedjù, dat is juist wat de Eurocraten in Broeksèl be-ogen en wat hun soort ‘de Pastoor’ vroeger verweten, ze dom te houden. Arm zijn ze binnenkort so wie so, van Noord tot Zuid. Want ook op gebied van welstand moet de lat gelijk gelegd worden. In Vlaanderen zijn we veel te rijk, en in het Zuiden, dat overwegend LINKX is, is men veelte arm. Dank zij o.a. in Portugal de Anjer Revolutie, en in Spanje en in Griekenland de machtsovername door de Linxen. Het Marxisme is wel dood en begraven, maar het virus leeft onderhuids een tweede leven!
Heel de herrie en het lawijt over de schoolhervormingen, zijn er het beste bewijs voor. Door de besten te remmen, zullen de overigen meer op gelijke hoogte kunnen eidnigen, de ‘schoolmoeheid’ inbegrepen.

MIDDEBSTUK
Onder voorname dankzegging
overgenomen door Digitalia bij
*

Afgelopen week gaf een groep leerkrachten en professoren het startschot voor ‘De Werkvloer’. Het initiatief kadert in de strijd tegen de nakende onderwijshervorming.

Na veel duw- en trekwerk kwam de Vlaamse regering afgelopen zomer op de proppen met een Masterplan voor de hervorming van het secundair onderwijs. Speerpunt van het plan is het afschaffen van de schotten tussen ASO, TSO en BSO. Hoewel uit N-VA-hoek werd gereageerd dat het wegvallen van de schotten een vrijwillige keuze van de school was, zet het Masterplan de scholen die dit niet doen het financiële mes op de keel. Zachte dwang dus.

‘Eenheidsworst-hervorming’

In het Vlaams parlement waarschuwde het Vlaams Belang van bij aanvang voor de nefaste gevolgen op de onderwijskwaliteit van een ‘eenheidsworst-hervorming’. Vlaams parlementslid Wim Van Dijck wees tijdens het plenair onderwijsdebat op de studies van PISA en TIMMS die stellen dat Vlaanderen een topscore haalt op het vlak van sociale gelijkheid. “Dat men dus stopt dus met die zogenaamde ongelijkheid als kapstok te gebruiken voor ongewenste hervormingen. Ook de kloof tussen sterkere en zwakkere leerlingen moet niet worden gedempt, wel moet het onderpresteren worden bestreden. Gelijk presteren bestaat immers niet: die kloof verkleinen leidt tot nivellering en is voornamelijk ten nadele van de sterkere leerlingen,” stelde Van Dijck toen.

Nekschot voorkomen

Hoewel het Vlaams Belang tijdens het onderwijsdebat in het parlement alleen stond, blijkt dat alles behalve het geval op het terrein. Het lerareninitiatief ‘De Werkvloer’ is er het levende bewijs van. Via lezingen, symposia en debatten wensen zij een volwaardige stem te laten horen en hopen zij te worden gehoord door de Vlaamse regering. Hert Vlaams Belang juicht het initiatief toe en garandeert de leerkrachten dat onze onderwijsexperts in het Vlaams Parlement dit nekschot voor het traditioneel onderwijs op alle mogelijke manieren zullen trachten te voorkomen.
Lees meer op onze onderwijswebsite
www.mamaisboos.be.
*
UITLEIDING
Hoe het onderwijs er op is vooruitgegaan sedert de schoolplicht tot 18 jaar, zien we aan het niveau van de uitgangsjaren. Naast de velen zonder diploma (en dus zonder werk), zien we dat best aan de resultaten en de uitval voor het 1ste Jaar Hoger Onderwijs. Het is o.a. voor iedereen zichtbaar bij Ben Crabé (Blokken) waar op de meest eenvoudige vragen over Algemene Kennis, door jonge mensen de meest stupide antwoorden worden gegeven. Maar over langharige ongewassen liedjeskwelers en sport- of filmvedetten weten ze alles! Maar vraag hen niet wat de hoofdstad is van Spanje, ze weten het niet, want ze verwarren Spanje met  Turkije. Want hun aardrijskunde halen ze uit de reisbrochures van rour-operators.
En och, slimmer dan Zaan Zaak De Gucht, of Den Cleynen Toeback moet er toch niemand zijn! Leiders als Vande la la, of Den Dike van Diksia, thans feel vermagerd; moet er toch niemand zijn.  Niemand beter dan de Hasseltse Hoerenloper om dat oonder woorden te brengen: ze moesten eerst zelf rijk zijn, voor ze rijdom konden verspreiden, en bovenal, zij wisten beter dan de mensen zelf, wat goed was voor de mensen.
Als ‘Credo’ voor de ‘Staatsdragende’ kleurpartijen, die al meer dan 50 jaar samen met land besturen,   kan dat tellen.
EINDE
*

Geen opmerkingen:

Een reactie posten