woensdag 24 april 2013

23 02 1350 ANNE DEVRIES WAS VERKEERD : BARTJE LUST WEL DEGELIJK BRUINE BONEN


***

Dinsdag 23 april 2013

Grasmaand

Zon 6u32-20u51

Sint-Joris, patroon van hellebaardiers, ridders en soldaten

Sint-Joris die de draak overwon, houdt meer van regen dan van zon

.

23 02 1350 ANNE DEVRIES WAS VERKEERD : BARTJE LUST WEL DEGELIJK BRUINE BONEN

 

°°°

TSCHELDT zegt in onderstaand tijdsbeeld :

 

 ‘Oosfront-meeting”  zaal Steenweg op Mekka in Borgerocco.

°°°

Dit stukje gaat in hoofdzaak, naast mijn wel zeer persoonlijke hekelzang op BDW, over de heisa ivm het vodden-verbod ,  over de ‘ondemoocratische vreugdekreten van Rechts’..., die Linx meent te ontwaren in het carnavals-verbod rond de hoofden van vrouwen met een andere onnatuurlijke en volksvreemde  ‘obediëntie’. Goed gezien van den arbiter
U zult hieronder in dat artikel, dus de betere inkijk krijgen in de zieltjes van de Algemene Marxistische Ingesteldheid. Alles dat boven hun eigen ‘eenheidsdenken’ uitkomt, is niet democratisch…. Vadertje Stalin zelf zou een monkellach uit zijn moordenaars tronie niet hebben kunnen onderdrukken…..
*
Maar nu over BDW! Lang, heel lang geleden, bijna van uit de tijd toen de dieren nog spraken, was er ooit een volksschrijver bij de Noorderburen die zowat met zijn ‘Bartje’ de Limburgse variant was van De Wittte van Sichem. Bartjes vader, een boeren-werkman, was zijn beste vriend, al kreeg hij op gezette tijden van hem wel eens een stevige kind-onvriendelijke muilpeer. Zoals die ene keer, dat Moeder aan tafel voor iedereen bruine bonen opschepte als avond-menu, en de bengel zijn bord wegritste, zodat de bonen-brij op tafel terecht kwam. Hij kreeg meteen een pak rammel, onder het huilen van dat ene zinnetje :’Ik lust geen bruine bonen’. Dat is, kort samengevat, de geschiedenis van ‘Bartje lust geen bruine bonen’ maar Anne De Vries vertelt dit verhaal zo meesterlijk dat het gerust ‘van alle tijden’ kan genoemd worden.
Ha die bruine bonen! BDW lust die wel, hij heeft er zelfs een boontje voor over. Want hij geeft zijn eigen achterban ongelijk, als ze de bruine indringers iet of wat willen afremmen. Hij houdt dat gespuis, in navolging van de partijen van het establishment, als kiesvee liever te vriend, men weet maar nooit.
Les in de wetenschap der gedroogde bonen.
Men heeft die in alle grootten en vormen, maar de meesten zijn toch ietwat mini-mini banaan-achtig. Blijven buiten beschouwing: sni-boinen, sperzie-bonen en allerhande princesse-boontjes, die ons gewoon in verse vorm in de mond komen. Bij gedroofdee bonen, net als bij mensen, is in onze streken, de witte variant de meest voorkomende. Daarnaast zijn de bruine meest te vinden, al mogen de zwarte bonen toch niet over het hoofd worden gezien.
Sedert Bartje II als Burgervader deel is gaan uitmaken van het Belgische Establishment, trekt hij zeker zijn bord niet weg, als er bruine bonen opgeschept worden. Integendeel : hij wil liefst de hele kom voor zich alleen, zodat er bijna niets  overblijft voor de overige gezinsleden, dan zich met honger van de tafel te verwijderen.
Anders gezegd : Bart II is de weg opgegaan van Leterminator, die in het zicht van de tricolore vleespotten, zijn Vlaamse reflexen heeft onderdrukt en ingeruild voor de meer lucratieve vooruitzichten van de ‘actieve welvaartstaat’. Het weefstuk, in geel en zwart, laar hij onafgewerkt achter als voer voor de nazaten.
*
Na deze kan het Vlaams Belang de banier, gescheurd, bevlekt ontvallen schier, weer overnemen om voorop te gaan ten gerieve van alle nationalisten ter rechter en ter linker zijde. Ons woord en onze ijver zijn gekend van ouds : eerst en met alle middelen, eigen volk eerst. Wij willen geen vraatzuchtige katten in onze mooie en gezonde viswinkel. Als zij een eigen land willen : waarom zijn ze dan het hunne ontvlucht, om het onze in te palmen?
*
Geen Vlaming met het hart op de rechte plaats heeft ooit een vreemdeling op straat laten sterven. Maar als ik nu terugkom in de straten van onze steden, kan ik op zicht van de afhangende vuile gordijnen en de afgebladderde verf, raden waar vreemdelingen hele straten ver, de vaste bewoners er uit hebben gekeild. Op vriijdag-namiddag stromen ze achter alle hoeken en kanten bijeen, om te vergaderen, d.i. de hoofden te worden volgepraat met ophitsende toespraken tegen het gastland en zijn wetten. Na 18 uur zijn de straten leef, buiten groepjes schavuiten als hongerige aasgieren, op zoek naar buit. Ze gaan er vandoor met gierende banden en huilende motoren, naar afspraken waarvan we morgen zullen lezen in De Zondagskrant.
De politie, vraagt U? Die blijft wijselijk binnen en laat de straat-oppas over aan de parkeer-wachters, die de laatste brave burger de stad uitpesten.  
Ik voel medelijden gemengd met plaatsvervangende schaamte voor mijn landgenoten die dat alles lijdzaam moeten ondergaan. Natuurlijk kan niet iedereen uitwijken naar beter oorden, maar Centraal Italië moet toch een aanradertje zijn, een geluks-plekje op aarde. De mensen zijn er gastvrij en al hebben ze niet veel, ze delen gaarne mee. Wees her gewoon wie U bent, en U bent hun vriend. En wees vooral niet verwonderd, als blijkt dat ze in de mijnstreek beter elk plekje kennen dan U-zelf….Italiani en Fiaminghui zijn twee handen op één buik…
*
Overmorgen hebben we hier de Nationale Feestdag Op het einde van onze oprit zullen twee nieuwe vlaggen hangen : de vorigge waren, na de winter, helemaal uitgerafeld en verkleurd. Naast de Italiaanse ‘Bandiera’, even hoog en even groot mar ook even fier, zal de Zwarte Leeuw op Geluw Veld wapperen. Enne, niet te vergeten, niet de Bokma, maar de ‘Proseco’ staat klaar!

°°°

Ter zake :

N-VA maakt handig gebruik van de leugen van het hoofddoekenverbod

*

"Bart De Wever zet het beleid van Patrick Janssens niet voort: zijn partij interpreteert dresscode veel strikter", schrijft Derek Giroulle, die actief is in de ondersteuning van migranten en Antwerpenaren van buitenlandse origine. Hij schrijft in eigen naam. .

*

N-VA-verhaal is een algemene verbodsbepaling, gebaseerd op vertegenwoordiging van het openbaar gezag

Yves Desmet schreef dat de Boomse burgemeester Baert een "bang makend eenheidsdenken" vertoont. Ik ben het roerend met hem eens. De denkfout van de Boomse gemeenteraad is om te beginnen zo duidelijk, dat het bijna de moeite niet loont erover uit te wijden. Een verkozene is juist niet neutraal. Maar hoe zit dat met functionarissen waarover we nu al een jaar of zeven, nu ja, debatteren? Wanneer Patrick Janssens de dresscode in Antwerpen liet stemmen, die onterecht door het leven zou gaan als 'het hoofddoekenverbod', was dat de uitvoering van de eisen van N-VA, CD&V en Open Vld. Ik herinner me levendig dat Robert Voorhamme op ATV kwam vertellen: "Als het een hoofddoekenverbod was, dan zouden de socialisten ertegen zijn".

Tijdens de eerste gemeenteraads-zitting van 2013 parafraseerde de nieuwe burgemeester het citaat: "Er is geen hoofddoekenverbod, er is een dresscode, en was er een hoofddoekenverbod, zou ik ertegen zijn". Maar de nuance leeft in de details en die zijn in deze belangrijk. In 2007 ging men in Antwerpen uit van het principe van de 'neutraliteit'. Een sterk gecontesteerd begrip. Wie er de wet op naslaat, vindt geen woordelijke verklaring, maar wel een definitie hoe het concept neutraliteit wordt overtreden: wanneer een functionaris 'door middel van uiterlijke tekenen van zijn religieuze, politieke of filosofische overtuiging het vermoeden van onpartijdigheid dat met zijn functie verbonden is schaadt'.

Hierbij is dus de conditie van onpartijdigheid gekoppeld aan functionele inhoud om de rechtszekerheid van de burger te verzekeren. Het feit of de betrokken functionaris zijn job naar behoren doet of niet is daarbij irrelevant. In het Antwerpse reglement werd aan alle loket-functionarissen, omdat die de overheid vertegenwoordigen, de vereiste van neutraliteit gesteld. Daarom moesten zij het vermoeden van onpartijdigheid van hun functie bewaren.

Als men echter naar de nieuwe N-VA-burgemeesters luistert in interviews of interventies in gemeenteraden, zowel in Antwerpen als in Lier of Boom, dan heeft de dresscode een andere invulling gekregen: het gaat nu om een 'verbod op het dragen van uiterlijke tekenen van religieuze of levensbeschouwelijke aard, van politieke of andere overtuigingen' (door Bart De Wever sarcastisch als 'obediëntie' aangeduid). Niet omwille van onpartijdigheid, maar omwille van representativiteit: de uiterlijke tekenen zijn verboden omdat de functionaris het openbaar gezag vertegenwoordigt.

Shift in nuance

De shift in de nuance is veelbetekenend en maakt aan het eind van de rit een groot verschil. Want waar in het idee van Janssens geval per geval discussie mogelijk is of het 'vermoeden van onpartijdigheid' in het gedrang was gebracht of niet, is het N-VA-verhaal een algemene verbodsbepaling, gebaseerd op 'de vertegenwoordiging van het openbaar gezag'. Over het een kan je van mening verschillen, over het ander is geen discussie mogelijk. Of nog: onder N-VA is je vrijheid als functionaris ingeperkt. Dat is waar het de uiting wordt van het, zoals Desmet schrijft, "eenheidsdenken, dat in wezen zegt dat er enkel plaats is voor politieke stemmen die zijn visie en groot gelijk uitdragen".

Dat speelt in Antwerpen, maar ook elders. Neem nu Lier. Kinderverzorgsters die in kleuterscholen voor- en na-bewaking verzekeren, en dus geen opvoedkundige taak hebben, kregen onder het vorige bestuur de toestemming een hoofddoek te dragen. Doordat ze geen opvoedkundige taak hebben, kon een uitzondering worden gemaakt. Onder het bestuur van N-VA-burgemeester Boogaerts is er wel een probleem.

Tenslotte wil ik nog iets kwijt over het zogenaamde hoofddoeken-verbod. Niemand bij de sp.aheeft ooit geprobeerd om aan de moslims uit te leggen wat de dresscode nu juist inhoudt en waarop die gebaseerd is, hoe de wettelijke neutraliteit in elkaar zit, hoe de scheiding tussen kerk en staat werkt en in welk mate secularisme een bescherming is van de vrijheden van alle levensbeschouwingen, dus ook van de islam.

Eigen leven leiden

In plaats daarvan heeft men het terrein gelaten aan extreem links, aan gelovigen die zichzelf groen noemen, en aan een zegevierend rechts dat zijn slag tegen de oprukkende islam leek te hebben gewonnen. Daarin zijn een aantal opiniemakers opgestaan die van de leugen van het hoofddoekenverbod hun handelswaar hebben gemaakt, en die ervoor hebben gezorgd dat de leugen een eigen leven is gaan leiden, daarin bijgestaan door de ondemocratische vreugdekreten van rechts.

Dat het hoofddoekenverbod een leugen is, kan men dagelijks vaststellen op het internet en zelfs bij eminente moslims die de leugen van de realiteit niet meer kunnen onderscheiden. "Mijn moeder is nu 70, en die gaat haar hoofddoek niet afzetten..." is een vaak gehoord argument. Hoezo, wiens ouwe moedertje moet de hoofddoek afzetten? Wie heeft dat gedecreteerd? Wel, moslims wordt voorgelogen dat 'de ongelovigen een wet hebben gemaakt die vrouwen verbiedt om een hoofddoek te dragen'.

Dat is de perceptie van het hoofddoekenverbod bij moslims. Dat die wet al veel langer bestaat en dat ze beperkt is tot bepaalde beroepscategorieën en tot bepaalde functies, zijn dan argumenten in de wind, want moslims zijn ervan overtuigd 'dat de ongelovigen zo Allah willen uitdagen en de moslims van hun geloof afkeren'.

 

°°°

Ik was het bijna vergeten, die andere specialiteit van Linx om altijd een van hun eigen specifieke kenmerken toe te dichten aan de tegenstrevers, om zodoende van een hekel punt een punt van discussie te maken. Deze keer moet de term ‘eenheids-denken’ het ontgelden. Altijd handig in de discussie om een van de pijlers van communisme dictaturen, het gezag dat geen tegenspraak duldt, bij mondjesmaat valselijk in de schoenen van de tegenstrever te schuiven.
De democratie heeft nu eenmaal andere wetmatigheden, en een daarvan is dat 50% +1 de dien st uitmaakt, tenminste tot de eerstvolgende verkiezingen. Spijtig, hé!!!!!!
 
 
 

°°°



°°°

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten