dinsdag 6 februari 2018

4414



Dinsdag 6 Februari 2018
4415 DEN DIENE VAB AVUGNON KWAM GEWOON KLETSKOEKJES VERKOPEN
*
INHOUD: LUFTHANSA: hoe het Wallo/Bruxelse profitariaat  niet alleen zichzelf, maar meteen ook de Vlamingen van Noord Coburgia, door hun hemelhoge en wolkenloze pretentie, onze Nationale Trots in de vernieling heeft gereden GEVLOGEN. Van de onsterfelijk gewaande Sabena in neerwaartse kspiraalvlucht recht in de muil van nog maar eens onze hielenklappende maar uit hun doppen kijkende Oosterburen. Die blijven dus maar komen.
Het goede aan al dat slechte nieuws is, dat de Grote Bazen van dat vliegend imperium voortaan wel beter zullen uitzien naar de taalrol van hun  leiding gevende medewerkers op Zaventem. We kunnen er allemaal maar wel bij varen!
Want weet U, door de lamzakkigheid der Vlamingen heeft men van Broekzele in de loop der jaren, Broeksèl kunnen maken, wat voor Zaventem (Brussel Noord) dus nooit meer zal lukken. Met als resultaat dat die vele honderden vliegtuigen daar in de lucht boven de hoofden der Brusselaars gegarandeerd wèg zullen moeten! Mark my words!
Mijn oprecht medelieven gaat nu al uit naar die vele honderden job-verliezers. Maar ‘à la guerre comme à la guerre’. Heel de streek daar krijgt straks in het stemhokje een tweede kans…



IEDER VOLGELTJE,  ZELFS HET KLEINSTE
ZINGT ZOALS HET GEBEKT IS
*
We hebben hem op onze Nationale Zenders allemaal meegemaakt, op deze werkelijk totaal Verloren Maandag van gisteren 5 Februari in het Jaar Onzes Heren 2018. (Buiging) Die zalvende stem met het ongeluksnieuws (dat iedereen al intuïtief wist) om toch maar kwijt te geraken aan wie het wilde horen, dat het allemaal nog wel zou meevallen.
Net zoals de beul zegt tot de gehangene ‘het kietelt wel ’n beetje, maar dat duurt niet lang’
Die Dieu d’ Avignon, zo goed als uit de stratosfeer neergedaald, om in de lagere regionen in zijn oneindige wijsheid den volke over wat futiliteiten kond te doen. Om te zeggen dat hij het ook niet wist. Omdat er nog altijd in Frankfurt niets beslist was. Één ding nochtans bleef zeker: de luchthaven van Broeksèl zou blijven en niets liet voorzien – volgens zijn weten – dat dat kline morzel Vaderlandse Grond  naar Düsseldorf zou worden overGEVLOGEN.
Aldus sprach auch Zarathustra. Hij keek en zag dat het goed was. Hijzelf zou, als beloning voor het geblazen mistgordijn, wel mogen blijven als rijk betaalde 2-talige Voorzitter van een of andere  Raad van BEGEERr.
**
Le Pont d’Avignon…
Leidt van nergens naar nergens
*
Er was eens… ’n staatsambtenaar in een van de vele Vaderlansche Ministeries die onze Hoofdstad rijk is. Diens vrouw vond het beneden haar stand dat haar man zelf het stof in zijn bureau moest afdoen. Zij sprak derhalve een bevriend, eveneens Franstalig politicus aan in hun eigen partij. Samen vonden zij inderdaad, dat die naarstige ambtenaar recht had op een kuisvrouw.
Maar toen nadien bleek dat die de job de hele dag zou uitvoeren in den buro van haar man, werd er door een bevriende Excellentie besloten in de onmiddellijke nabijheid een bijgebouwtje op te trekken. Er werd niet op een frank gekeken, want de Mevrouw van haar man, de onmisbare Ambtenaar, wilde veel eer halen van haar werk.
En toen gebeurde wat in de sterren stond geschreven: die ene kuisvrouw kon al dat werk niet aan. Er werd dus een examen uitgeschreven, om 5 nieuwe kuisvrouwen te benoemen.
Eenmaal klaar voor de opdracht, vond men dat die medewerkers onder leiding dienden te staan van een Verantwoordelijke. Toen werd de eerste Directeur aangeworven. En die had vanzelfsprekend recht op een eigen secretaresse.
Om de sfeer op de wekvloer optimaal te houden, diende vervolgens een ‘syndicaal afgevaardigde te worden benoemd. Meet recht op een partij-lokaal. En een secretaresse, om de tijd te doden.
Um technisch alles in de goede banen te leiden, werd er geoordeeld door de Dame van de intussen tot Eerste Ambtenaar benoemde kleine bediende, dat er een Technische Dienst moest komen. Met een aparte onafhankelijke Directeur die op zijn beurt recht had op een secretaresse, een milei-inspecteur en een werfleider. Ze waren met z’n vieren en konden dus gemakkelijk en vlot kaartspelen, maar daarover werd er niets gezegd.
En toen gebeurde, wat niemand had kunnen voorzien, dat het budget uitgeput raakte en dat er moest beroep gedaan worden op krediet van buiten-uit naar binnen toe. Al het geluk van de wereld, want in de Partij waren er ook verantwoordelijken, die dikke vrienden hadden in de financiële wereld. De volgende jaren werden die ‘leningen’ al maar groter en groter, zodat er besloten werd tot besparingen en afdankingen van de laagste échelons di er tenslotte maar bijliepen  als sek achter de bek, omdat ze nu eenmaal relaties hadden gehad in de Partij-top.
En raadt wat er gebeurde? De oorspronkelijke kuisvrouw om wie het allemaal was begonnen,  kreeg als eerste haar C4…
**
*
Dit échte gebeurd verhaal heb ik – niet oorspronkelijk - zo goed mogelijk proberen na te vertellen. Persoonlijk vind ol het goed geslaagd. Omdat het zegt wat de meeste mensen denken.
Vandaar het applaus dat er heden ten dage, nu de Linxen overal bakzeil halen, dat waar mogelijk al die Openbare Zaken geprivatiseerd zullen worden. Want in de privaat heerst nog altijd de eerste Wet van de Economie, en dat is winst maken.
Eerst geld verdienen, om het daarna weer,als goed huisvader (via de Belastingen) te kunnen her-besteden in de samenleving. En niet omgekeerd.…
**
*
Davignon: ‘Er komt geen sociaal bloedbad’


**
Etienne Davignon (l) met Lufthansa-ceo Carsten Spohr. Foto: ISOPIX
*
‘Brussels Airlines gaat niet verdwijnen in Eurowings. Er is geen sociaal plan op komst, geen bloedbad.’ Dat heeft Etienne Davignon, de voorzitter van de raad van bestuur van de overkoepelende SN Airholding, maandagavond gezegd.
Volgens voorzitter Etienne Davignon zullen Eurowings en Brussels Airlines samen de Eurowings Group gaan vormen, naar het beeld van de Lufthansa Group, die de merken Lufthansa, Swiss en Austrian Airlines omvat.
'Maar schrijf niet dat Brussels Airlines gaat verdwijnen in Eurowings', benadrukte Davignon. 'Brussels Airlines blijft bestaan als een Belgisch juridisch bedrijf, met een raad van bestuur met onafhankelijke bestuurders en een management-comité.'

Ook het hybride model, met korte afstandsvluchten (point-to-point) gecombineerd met connectie-vluchten voor het langeafstandsnetwerk, blijft volgens hem behouden. 'Er is een gezamenijke wil om Brussels Airlines te doen groeien, een status quo is niet genoeg', klonk het nog. Volgens Davignon zal het Afrika-netwerk groeien, en hij herhaalde dat Brussels Airlines voor Eurowings vluchten gaat uitvoeren vanuit Düsseldorf. Lufthansa zal ook tickets gaan verkopen voor langeafstandsvluchten van Brussels Airlines, wat nu nog niet het geval is.

Ook over de werkgelegenheid klonk Davignon vrij geruststellend. 'Zolang er groei is, neemt de werkgelegenheid toe', zei hij. Zeker piloten en cabinepersoneel mogen op beide oren slapen. Wat de ondersteunende activiteiten betreft, kon Davignon geen garanties geven. 'Ik kan niet voorspellen wat er de komende jaren gebeurt', zei de bestuursvoorzitter. Brussels Airlines is voortdurend op zoek naar kostenbesparingen, maar dat staat niet per se gelijk aan jobverlies, benadrukte hij nog.
*
AAN DE VRUCHTEN GROOT OF KLEIN
KENT MEN DE BOOM
*
Vond U ook dat De Schandaard in het aldaar overgenomen bovenstaand artikel als gespogen op de golflengte zit van Davignon himself?! Nogal wiedes, wan die twee eten uit dezelfde subsudue-ruif.
Of bespeurde U, anders dan ondergetekende, ergens toch ’n vleugje kritiek of commentaar?
U las dat niet, hé?! Mij niet gelaten, maar dat zal, naarmate de toestand VERBRUINT lijk de beste maaltijd doet in de buik van mensen, toch wel moeten gebeuren. Dezelfde ruif of niet. Feiten zullen nu eenmaal altijd en overal feiten blijven. Eenmaal die feiten – die staan te gebeuren - werkelijkheid zullen geworden zijn. ’n Beetje vliegen en vooral veel smossen met ‘middelen’, da’s niks voor de Jerry’s Gelukkig maar. Het moeten niet altijd Tigertanks en  Feldwebels zijn.
Vliegmaatschappijen zijn er niet voor ‘De Directie’, maar om te vliegen en daarmee dus geld te verdienen. En daarin, in dat geld verdienen, zijn de ‘Jerry’s’ niet van gisteren. Zie maar naar hun globaal binnenlands product.
Zou den diene d’ Avignon dat niet weten? Net zoals hij niet zou weten dat het hemdeke altijd nader is dan het rokje… En dat die Ludthansa, als het er op aankomt, weliswaar een voet tussen de deur zal houden in Brüssel Nord, maar dat ze, samen met God Bestuur, meer Germanen aan het werk zullen stellen dan de verweesde simpele Vlamingen?
Waterhoofd Brussel is per slot van rekening – teneinde Berlijn die een pejoratieve bijklank heeft, uit de wind te zetten - de door Merkel gewenste Hoofdstad van hààr Europa!
**
*
Wat natuurlijk ook zou  kunnen, is dat de Laekense Coburgers, die nochtans ook Duitsers zijn (!) zich in hun Koninklijke Waardigheid zouden verlagen om in hun geldjoffer te duiken om daar de nodige fondsen te vinden om der Coburger  Vliegerij terug te kopen. Moesten zij geen Saksisch-Gotha wortels hebben, maar gewoon Coucke heten, zou dat geen probleem zijn.
Daargelaten het verschil, dat de Couckes van deze wereld hun fortuin op een eerlijke manier verdiend hebben.
Om te kunnen blijven vliegen naar hun (en ook onze) vroegere ‘Kolonie’ zou dat alleen een kleine wederdienst zijn om aan di arme ‘zwartjes’ restitutie  te doen voor de door hun voorvaderen weggeroofde fortuinen….
Den diene uit Avignon zou dus wel eens best geplaatst t zijn om dat bij z’n goede vriend Albert Second aan te praten…
**
Eurowings Bruxelles-Kinsjasa
Want Brussels Airlines is ‘kaputt’ ….
*
Hemelrijker


Geen opmerkingen:

Een reactie posten