zondag 19 augustus 2018

5087



 
Ieder vogel zingt zoals hij gebekt is.
(Deze is zekerlijk ’n Flamingant: zwart pakje, gele bek, en overtuigd naar Rechts blikkend)
Ne mens moet weten wanneer hij beter niets zegt en zijn mond houdt. Ik heb namelijk de klokken horen luiden, maar weet niet waar de klepel hangt. Is het, net als in Rome, een stap in de richting van een Geglobaliseerde Wereld?
Dat is enerzijds.
Anderzijds moet ik toegeven, dat bepaalde Klokken somtijds wel Paa    s-Eieren kunnen brengen. Tenminste als die uit Rome komen. Over de Klokken van Mekka heb ik nooit van z’n leven iets goeds vernomen. Maar wat niet is, kan nog komen. Stel U voor dat Georges Sorros hiier onder zit?
De Saoudi’s zijn toch nooit geen Bijhuis van de Clinton Clan Club met Mohbama op de achtergrond?
Het is net of ik het in Keulen hoor donderen. Al zou dat gezegde van nu voort beter veranderd worden. De vredesklokken horen luiden in Mekka. En dat voor het eerst in méé dan 1400 jaar. De Profeet moest dàt nog eens beleefd kunnen hebben! Op staande voet kwam er een bewerkte en herziene uitgave van de Koran. Met voorwoord van Donald Trump.
*
SEDERT MEI ’68 IS HET VERBODEN TE VERBIEDEN !!!!!
*
Ruïne in Saoedi-Arabië zet ban Christendom op de helling
16 augustus 2018 Pieter Bauwens
*
Het Midden-Oosten met centraal het Arabische schiereiland, met ergens verborgen, de ruïnes van een christelijk klooster.
Liggen er ruïnes van een christelijk klooster uit de 7de eeuw in de Saoedische woestijn, verborgen achter slot en grendel omdat de aanwezigheid niet past in de officiële wahabitische leer en geschiedenis? Volgens The Economist wel.
Ongwenste feiten
De ruïnes zouden al lange tijd geleden gevonden zijn, maar er werd besloten de vondst niet publiek te maken. De reden daarvoor is, dat het christelijke klooster er tijdens en na het leven van de profeet Mohammed zou hebben gestaan. Als dat zo is, dan valt de grond weg om christelijke kerken en kloosters in Saoedi-Arabië te verbieden. Die ban is namelijk gebaseerd op de uitspraak van Mohammed dat twee ‘dins’ of religies niet kunnen op het Arabische schiereiland. Maar wat blijft daarvan over als blijkt dat hijzelf een klooster liet bestaan? En dus blijven de ruïnes, als ongewenste feiten, veilig afgesloten voor het publiek of onderzoekers.
Maar kan je de realiteit blijven ontlopen? Dat klooster is niet de enige aanwijzing (of bewijs) dat de ban op andere religies niet zo definitief was als vandaag wel wordt beweerd. Zo zou er in het jaar 676 een synode geweest zijn in de buurt van de huidige stad
Jubail
aan de Perzische Golf. Dat is 40 jaar na de dood van de profeet.
Onze Lieve Vrouw van Arabië
*
Alle zes de andere landen op het Arabische schiereiland passen de ban op openbare beleving van het christendoem niet toe. In Bahrein wordt op dit moment zelfs een nieuwe grote kathedraal gebouwd: Onze Lieve Vrouw van Arabië, in Awali. De grond is klaar de plannen zijn getekend.
*
Saoedi-Arabië staat twaalfde op de Ranglijst Christenvervolging van Open Doors
Maar Bahrein is Saoedi-Arabië niet. Saoedi-Arabië staat twaalfde op de Ranglijst Christenvervolging van Open Doors. Bahrein op de 48ste. Toch zijn er zo’n 1,4 miljoen christenen in Saoedi-Arabië. Zij mogen hun religie niet beoefenen in het openbaar, mannen en vrouwen mogen niet samen de dienst bijwonen en … een eucharistieviering is moeilijk in een land waar wijn verboden is. Al zijn er wel missen, in bijgebouwen van sommige ambassades bijvoorbeeld.
Grenzen aan nieuwe openheid
Saoedi-Arabië komt deze dagen in het nieuws met een nieuwe ‘openheid’ door het regime. Vrouwen mogen er autorijden en Prins Mohammed wil dat zijn land ‘open staat voor elke religie, traditie en mensen van over de hele wereld’. De prins ontving christelijke leiders bij hem thuis. Op de Saoedische televisie was te zien hoe, onder andere de maronitische patriarch en, de onlangs overleden, kardinaal Tauran, in hun kledij als religieus leider, inclusief een borstkruis, door de Saoedische koning ontvangen werden. Maar van een openheid naar christenen merkt bisschop Camillo Ballin, die werkt vanuit Bahrein, niets. Hij vergelijkt de situatie van de eerste christenen die ook te maken hadden met vervolgingen.
Er zijn ondertussen islamtheologen die de traditionele ban op de tweede ‘din’ een historische fout vinden. Volgens hen is de huidige interpretatie een foute vertaling. Din zou zowel religie als religieuze autoriteit kunnen betekenen. Daarmee bedoelen ze dat de profeet nooit een complete ban op niet-islamitische godsdiensten in gedachten zou hebben gehad. Ze verwijzen daarbij dan ook naar de ‘verklaring van Medina’ die het samenleven met joden in de stad regelde. Dat zou een samenlevingsmodel kunnen zijn, stellen de geleerden.
Afwachten waarheen het gaat in Saoedi-Arabië. Het is maar de vraag of de tolerantie die prins Mohammed er met de zweep wil installeren een toekomst heeft. Vraag dat maar aan Canada dat keihard werd aangepakt na kritiek op de opsluiting van Saoedische dissidenten.
Maar ach, misschien wordt Saoedi-Arabië wel cool als het investeert in Tesla.
Prins Mohammed van Saoudi Arabia…
*
AAN DE VRUCHTEN
KENT MEN DEN BOOM
**
Ne mens en valt niet om als hij wil. Onze Lieve Vrouw van Vlaanderen heeft zo te zin wèl een bijhus in Saoudi Arabië. Wie had da ooit kunnen denken!
Benieuwd of er nu onderhandelingen mogelijk zijn, (In Turkistan) om de Aya Sofia ‘De Heilige Wijsheid’ te ont-mosketen, en om die terug te geven aan de H Constantijn…
Ja Ja, Jezus Christus was, in Zijnen tijd, de allereerste Communist die opkwam voor de Kleine Man en de Overspelige Vrouw
Niet wanhopen, Maria Cristina. Aan alles kom een eind. Zelfs aan de kat haar staart en die is zo lang…
**
Digitaliaanse Hemelrijker

Geen opmerkingen:

Een reactie posten